Jak w prosty sposób zapobiegać Alzheimerowi?

Nikogo nie trzeba przekonywać, że Alzheimer jest niezwykle ciężką chorobą. Warto natomiast wiedzieć, że pierwsze objawy Alzheimera są najczęściej ignorowane. Dopiero, kiedy chory zaczyna gorzej funkcjonować w społeczeństwie, traci pamięć, przestaje poznawać rodzinę i znajomych, wtedy dowiaduje się, że cierpi na chorobę Alzheimera i dopiero wtedy jest leczony. Na szczęście można w prosty sposób starać się zapobiegać rozwojowi tej podstępnej choroby.

Dieta, która leczy

Badania naukowe dowiodły, że skutecznym sposobem, pozwalającym na zapobieganie pojawieniu się tej choroby, jest odpowiednia dieta. Niektóre produkty spożywcze są w stanie osłabić przyczyny pojawiania się tego schorzenia. Szczególnie dobrze w tej roli spisują się produkty, które są bogate w przeciwutleniacze. Wystarczy tylko wzbogacić o nie nasz jadłospis, by szansa na zachorowanie automatycznie się zmniejszyła.

Oliwa z oliwek

Zawiera ona spore ilości antyoksydantów i odpowiada za poprawę pamięci. Badania naukowe dowiodły, że oliwa z oliwek wspomaga także proces uczenia się. Jest też niezwykle zdrowa, więc warto wprowadzić ją do diety i stosować, tam gdzie jest to możliwe i wskazane, jako zamiennik dla tłuszczów zwierzęcych.

Jagody

Wszelkiego rodzaju owoce jagodowe. Należy wzbogacić nasz jadłospis o truskawki, jagody, jeżyny i maliny. Zarówno świeże jak i mrożone. Zawierają one bowiem sporo antyutleniaczy, które odpowiadają za usuwanie z organizmu wolnych rodników. Wolne rodniki są szkodliwe dla organizmy, a antyutleniacze, które je usuwają, muszą być dostarczane do organizmu z zewnątrz.

Jarmuż

Jarzyny bogate w witaminy z grupy B oraz żelazo. Do takich jarzyn zaliczamy szpinak oraz, coraz bardziej popularny u nas, jarmuż. Witamina B odpowiada za znaczne spowolnienie procesów degeneracyjnych mózgu, które pojawiają się wraz z chorobą Alzheimera. Jarmuż jest prawdziwą bombą witaminową i można spożywać go pod różnymi postaciami. Można jeść surowe liście, gotowane, duszone, smażone.

Ryby

Są one bogate w kwasy tłuszczowe omega-3, które wpływają na prawidłową pracę mózgu. Kwasy tłuszczowe omega-3 odpowiadają za:

  • zmniejszenie stanów zapalnych,
  • obniżenie ryzyka zachorowania na choroby serca,
  • poprawę wydajności mózgu,
  • poprawę pamięci i usprawnienie procesów zapamiętywania,
  • stabilizację i poprawę nastroju.

Nie są one produkowane przez organizm człowieka, dlatego tak ważne jest dostarczanie ich wraz z pokarmem. Dieta bogata w ryby, to doskonały sposób na dostarczenie do organizmu kwasów omega-3. Warto dbać o to, aby spożywać minimum dwie porcje ryby tygodniowo. Bardzo polecaną i popularną rybą jest łosoś, którego można podawać na wiele różnych, smacznych sposobów.

Syrop klonowy

Najnowsze badania naukowe dowodzą, że ten słodki syrop ma ogromne właściwości zdrowotne. Wykazuje m.in. właściwości przeciwzapalne, chroni przed miażdżycą i dzięki temu, może ograniczać ryzyko zachorowania na Alzheimera. Można nim z powodzeniem zastąpić cukier. Nie należy jednak przesadzać z jego ilością i spożywać go z umiarem.

One thought on “Jak w prosty sposób zapobiegać Alzheimerowi?

  • 21 maja 2016 at 10:37 am
    Permalink

    To prawda od diety zależy bardzo dużo i część osób nawet o tym nie wie. Odpowiednia dieta chroni przed różnymi chorobami.

    Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *