Wszystko, co musisz wiedzieć o mięśniach kegla

Mięśnie Kegla są to mięśnie, które występują u mężczyzn oraz u kobiet. To ważne, gdyż większość osób uważa, że mięśnie te, występują tylko u kobiet. To nie jest prawda i także mężczyźni powinni o nie zadbać. Faktem jest, że są one szczególnie ważne dla kobiet, ale także mężczyźni powinni je utrzymywać w doskonałym stanie.

Kolejną ważną rzeczą, związaną z mięśniami kegla jest to, że znacie je także pod nazwą mięśni dna miednicy. Tak, mięśnie dna miednicy i mięśnie kegla to tak naprawdę te same mięśnie. Występują pod różnymi nazwami i to czasem może prowadzić do pewnych niedomówień. Dlatego wspominamy o tym na samym początku, gdyż jest to niezwykle ważna informacja.

Co to są mięśnie Kegla?

Część osób zastanawia się teraz, czym są mięśnie Kegla? Są to, jak już wspomnieliśmy, mięśnie dna miednicy. W ich skład wchodzi:

  • Mięsień łonowo-guziczny.
  • Mięsień dźwigacza odbytu (jego część).
  • Mięśnie odbytu.
  • Mięśnie pochwy (w przypadku kobiet) lub podstawa penisa (w przypadku mężczyzn).

Swoją nazwę wzięły one od amerykańskiego lekarza, ginekologa Arnolda Kegla, który w latach 40 ubiegłego wieku opracował naukowe podejście do rehabilitacji mięśnia dna miednicy. To właśnie on rozpowszechnił wśród kobiet ćwiczenia, które dawniej wykonywane były przez gejsze. Ćwiczenia te miały na celu wzbogacenie życia i doznań seksualnych.

Jednak dopiero Arnold Kegel zauważył, że rytmiczne kurczenie mięśni dna miednicy, wpływa także na ich wzmocnienie i sprawia, że można łatwiej kontrolować wydalanie moczu i opracował terapię. Była to przełomowa terapia, jeśli chodzi o leczenie np. wysiłkowego nietrzymania moczu. Podczas przeprowadzonych badań wykazał także, że istnieje związek zwieracza i łatwości do osiągania orgazmu. Dowiódł, że opracowane przez niego ćwiczenia mają wpływ na doznania płynące ze współżycia. Czyli można powiedzieć, że naukowo udowodnił, iż niektóre aspekty życia seksualnego mają ogromny wpływ na zdrowie.

Jak zlokalizować mięśnie Kegla?

Najłatwiej zlokalizować mięśnie Kegla w swoim ciele podczas wizyty w toalecie. W momencie, w którym wstrzymujemy strumień moczu podczas sikania, napinamy właśnie mięśnie dna miednicy. Zatrzymując oddawanie moczu, napinamy właśnie mięśnie Kegla.

Mięśnie Kegla u kobiet

Jak wspomnieliśmy wcześniej, mięśnie kegla są szczególnie ważne u kobiet. Ich podstawową rolą w tym przypadku jest podtrzymywanie od dołu narządów jamy brzusznej. Silne mięśnie dna miednicy są niezwykle ważne dla zdrowa i komfortu życia kobiety. To one bardzo często odpowiadają za problemy z nietrzymaniem moczu i ogrywają niezwykle ważną rolę podczas każdego porodu.

Rola mięśni Kegla podczas porodu jest nie do przecenienia. Jeżeli są w odpowiednim stanie, czyli jeśli mają odpowiednią moc i elastyczność, wpływają na zmniejszenie ryzyka pęknięcia krocza podczas porodu naturalnego. Mocne mięśnie dna miednicy sprawiają, że poród jest mniej skomplikowany i mniej bolesny, gdyż dzięki nim poród metodami naturalnymi jest szybszy i sprawniejszy.

Jeżeli chodzi o wysiłkowe nietrzymanie moczu, które często pojawia się właśnie po porodzie, to w lepszej sytuacji są kobiety, które dbają o odpowiednie przygotowanie tych mięśni. Kobiety, które wykonują systematycznie specjalne ćwiczenia Kegla, rzadziej zmagają się właśnie z wysiłkowym nietrzymaniem moczu.

W przypadku wielu kobiet, sprawne i umiejętnie wykorzystywane mięśnie Kegla mają wpływ na zwiększenie satysfakcji z życia seksualnego. Kobieta, która lepiej kontroluje swoje mięśnie dna miednicy może cieszyć się większą satysfakcją ze współżycia. Podobnie jak jej partner.

Mięśnie Kegla u mężczyzn

Jak zapewne się domyślacie, także mężczyźni powinni dbać o mięśnie Kegla. W ich przypadku, mięśnie te oprócz wstrzymywania strumienia moczy wpływają też na wstrzymywanie wytrysku oraz twardość penisa podczas wzwodu. Czyli jak widać, są niezwykle ważne dla udanego życia seksualnego.

Mężczyźni, którzy nie zauważają u siebie żadnych objawów osłabienia tych mięśni, zupełnie się nimi nie interesują i nie dbają o ich wzmocnienie. Bardzo często nie łączą też problemów z oddawaniem moczu czy przedwczesnym wytryskiem ze słabymi mięśniami Kegla. To ogromny błąd. Zwłaszcza w przypadku mężczyzn, którzy przekroczyli 35 – 40 rok życia i powinni więcej uwagi przykładać do kondycji tych mięśni. Szczególnie, jeśli liczą na udane życie seksualne.

Warto pamiętać o tym, że mocne mięśnie Kegla u mężczyzn pozwalają uchronić mężczyznę przed pojawieniem się nietrzymania moczu. Jest to bardzo wstydliwy problem, z którym zmaga się bardzo wielu mężczyzn na całym świecie. W wielu przypadkach wystarczą odpowiednie ćwiczenia mięśni dna miednicy, które pomogą zlikwidować ten problem.

Dlaczego warto dbać o mięśnie Kegla?

Są to mięśnie głębokie i nie mają wpływu na ruch ciała. Przez to są niezwykle często pomijane i niewielki odsetek ludzi zdaje sobie sprawę z ich wpływu na komfort życia. Na pogorszenie ich funkcji wpływa też stres, siedzący tryb życia, porody. Jeśli mięśnie nie są systematycznie wykorzystywane, nie są poddawane treningowi, stają się słabe i wiotkie. W przypadku mięśni dna miednicy brak treningu wpływa na pojawienie się nietrzymania moczu, problemy z aktywnością seksualną, osłabienie podpory narządów wewnętrznych organizmu. Dlatego warto zadbać o ich formę i starać się je aktywować i poprawiać ich sprawność.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *